Wednesday, 16 January 2013

oiiii listen


Pagi-pagi bukak facebook tengah-tengah  sedap mengonline ternampak status kawan-kawan sibuk tulis ayat yang sama 
"listen,listen,listen andddddddddd LISTEN" aku yang agak blur nie tertanya-tanya ape yang listennya?? asal semua status kawan-kawan aku pasal listen...tiba-tiba ada lah seorang kawan aku nie hantar link pasal satu video baru aku faham kenapa ayat "listen" jadi fenomena kat facebook,blog,twitter,IPTA, you tube

Bila tengok video tu aku rasa macam tak kena je..asal ada yang jadi tukang sorak,tukang tepuk ..bagi aku yang tak ada kat situ aku tak tahu macamana nak menilai  yang betul atau yang mana salah ..tapi pendapat aku simple je semua orang ada hak nak bersuara ataupun beri pendapat masing -masing Dan semua orang juga ada hak nak membangkang atau menolak pendapat yang korang cuba sampaikan ..


        




kalau boleh biarlah pendapat tu memberi manfaat kepada semua pihak dan tidak disampaikan secara kasar dannn orang yang menerima teguran atau pendapat tersebut kenalah terima dengan cool serta jawab lah pertayaan tersebut secara berilmiah (janganlah asyik bagi contoh  binatang je)

Lastly aku just nak bagi nasihat kat orang yang duduk mendengar pendapat yang disampaikan orang lain tu kiranya macam tukang dengar(penonton) tu kalau boleh jangan mengHot kan lagi keadaan dengar menyorak dan buat kecoh walaupun korang sebenarnya  tak tahu apa yang sebenarnya berlaku cuma ikut je apa yang kengkawan buat...bagi aku korang dengar dan diam je lah walaupun korang tak setuju apa yang disampaikan....Please be cool lah