Wednesday 6 February 2013

MASALAH

kenapa sukar untuk menenangkan hati ini
puas sudah aku mengajari hati ini untuk menerimanya
sakitnya di jiwa ini susah untuk aku ungkapkan
kesilapan yang berlaku mengajari aku
sekuaat mana aku cuba menahan perasaan sedih ini
makin kuat jiwa aku memberontak

Aku belajar untuk menghadapinya
Aku juga belajar untuk menerimanya
tetapi
aku perlukan seseorang untuk mengajar aku
seseorang yang mengenal diriku
seseorang yang sanggup menerima kelemahan ku
seseorang yang sanggup menerima kesilapan masa silamku


masalah yang hadir membuka hati ku untuk berfikir
Berfikir mengapa masalah itu hadir dalam diriku
tanpa aku sedar ia datang membawa seribu kemanisan
kemanisan yang menjanjikan kebahagian buat diriku

Belajarlah untuk menghadapinya walaupun tiada orang yang membimbing dirimu
Belajarlah juga untuk mencari seseorang untuk bersama-sama dirimu agar dirimu tidak hanyut dalam mempelajarinya.....