Wednesday 5 June 2013

Permainan dulu kala

Wah tajuk entri aku kali nie permainan dulu kala..Kalau pergi sekolah mesti main kalau tak main tak sah bagi kitaorang..Zaman aku sekolah aku dulu rare lah budak yang ada PSP semua pakat main permainan yang mudah dapat je..kalau perempuan paling koman bawa barbie doll tu pun sape yang mampu ..Budak sekarang main mesti yang berkelas gitu macam Gaia online takpun menghadap FB .


LAWAN PEMADAM

 Permainan yang memerlukan pemadam sahaja dan skill lawan yang gempak.permainan ni boleh main berpasangan or berkumpulan siapa yang kalah pemadam dia kena ambil a.k.a rampas .Masa tu pemadam nie dalam 10 sen sahaja..Akak yang jaga kedai buku tu pun dah  kenal muka budak-budak yang selalu beli pemadam salah satunya aku bhahaha mana taknya baru main dah kalah pastu selamba je lawan aku ambil pemadam tu haishh..Budak perempuan kebanyakkan tak nak involve main sekali kononnya sayang pemadam padahal takut kalah..Pengalaman aku main permainan ni memang seronok masa tu memang kita kenal sikap kawan kita dan masa tu juga kita ada pengalaman  kena marah dengan parents pasal pi  perhabis duit belanja sekolah..


                                                    selalu pemadam nie ada gambar bendera




ROUNDERS (TUJU SELIPAR)

   Permainan paling sadis dan menyakitkan mana taknya kalau masa nie nak balas dendam pun boleh  just baling je selipar kat muka kawan hahahha  .Nak main rounders kena berkumpulan tak kisahlah berapa ramai tapi mesti berkumpulan sebabnya nanti dia kan bahagikan kepada dua kumpulan..satu kumpulan kena jaga kubu and lagi satu group mesti musnahkan kubu..Kubu nie bukannya kubu pertahanan yang askar bina tu nie kubu yang dibuat daripada selipar mesti korang bina macam bentuk pyramid.Then pasukan lawan  kena baling selipar untuk musnahkan kubu.Masa aku dulu aku main dengan sepupu selalunya time raya masa nie lah banyak selipar yang  best ..Then ambil selipar siapa yang datang rumah nenek aku main puas-puas pastu letak balik selipar tetamu bila dengar diorang nak balik.Mesti ada kes selipar tertukar or salah letak mana tak nya kelam kabut takut kena marah punya pasal..Satu je pesanan aku kalau nak main wajib pakai selipar tak kisah lah selipar jepun pun tapi jangan sesekali korang guna HIGH HEELS nie memang cari penyakit and sakit....



                                                      amacam berani nak kena baling dengan nie


MAIN TIANG 

   Selalu tiang kat sekolah jadi mangsa.Main tiang ni memang seronok contohnya kalau ada 6 batang tiang permain dia mesti kena ada 7 orang sebabnya seorang daripadanya kena berebut tiang dengan 6 orang yang jaga tiang tu.Kiranya permainan nie nak uji siapa cepat dia dapat ..Dulu aku ketagih juga main ni lepas kena marah dengan cikgu insaf sekejap.Main tiang nie normal lah menjerit-jerit kalau tak jerit memang tak sah so enjoy lah main tiang nie jangan gunakan tiang buat tarian tiang sudah ..